18.05.2011

Grając papieża

W „Newsweeku” z 8 maja:


Wkładając te słowa w usta Piotra Adamczyka, „Newsweek” wrobił go w błąd językowy. Wrobił, bo aktor powiedział inaczej, poprawnie, a to jest twórczość (tfu!rczość) redaktora. A wystarczyło zamiast Grając napisać Kiedy grałem.

Jest to „niepoprawna konstrukcja z imiesłowowym równoważnikiem zdania” zaliczana do błędów składniowych, błąd typu idąc przez most, spadła mu czapka.

Dopisek
„Newsweek” ma trzy korektorki.

Dopisek
Za radą komentatora wyjaśniamy, że chodzi o Grając papieża, (…) golono mi środek głowy.
 

1 komentarz :

  1. Warto zaznaczyć (sam przez to w pierwszej chwili nie zrozumiałem, dlaczego wskazujesz błąd), że pierwsza część zdania jest prawidłowa:
    "Grając papieża, (...) nosiłem kombinezon (...)",
    natomiast błąd jest dopiero w drugiej:
    "Grając papieża, (...) golono mi środek głowy."

    OdpowiedzUsuń